Drömstugan

Drömstugan
Ungefär så här kommer det att se ut.

måndag 18 maj 2015

Ops ritningarna hade jag glömt

Kom på att jag inte lagt ut några ritningar så här kommer dom.

Först fritidshuset, vi håller på med några finjusteringar av fönsterstorlek och placering men sedan ska det vara klart. Jo en STOOOR altan ska vi givetvis också ha säger Thomas och inte mig emot.
Vår stuga är egentligen en "blandras", vi har plockat lite av vad vi gillat från två leverantörer och kombinerat dessa för att skapa vårt drömboende. Får man göra så?  ;-)


Byggytan = 98kvm






Sedan har vi gäststugan, där är det bara kvar en liten ändring på ett fönster så ska det vara klart. Och en stor altan tillkommer givetvis här också. Här har vi kopierat glasdelen från stora huset så att stugorna kommer att se likadana ut från vattnet, nästan.
 
 Byggyta = 37,3kvm











Och garaget är väl också klart. 
Anledningen till att vi har två dörrar är att vi kommer att sätta upp en vägg och göra ett "pannrum" och förråd i den bakre delen. Ska ärligt säga att här lägger jag väl inte ner så väldigt mycket energi, det jag vill ha är en ordentlig förrådsdel eftersom vi inte har något förråd inne, det lär behövas om jag känner mig själv rätt. I övrigt så får Thomas bestämma.
Vi är så otroligt glada och tacksamma för att vi fick bygga så "stort" garage. Egentligen var maxmåttet ca 40kvm men vi lyckades pressa det till 64,8kvm.

 
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar