Drömstugan

Drömstugan
Ungefär så här kommer det att se ut.

torsdag 15 januari 2015

Nu börjar vi planera på riktigt!

2010 fick jag ta över stugan av mina föräldrar och nu när pojkarna blivit större så är det dags att förverkliga drömmen.
Den gamla stugan var från början av 60-talet och i ganska (läs väldigt) dåligt skick och inte vinterbonad så det fanns bara en utväg.
 

Lite bakgrundshistorik

Senaste åren så har vi tittat på lite olika alternativ men då jag  fastnat för någon stuga så har inte Thomas varit lika begeistrad eller tvärt om, suck. Ja, ja smaken är ju bekant som baken......delad, bara att acceptera.

Jag hittade dock tillslut, efter mycket letande, ett jättefint hus som vi båda gillade hos en husleverantör men det var ju givetvis "far too big" både för vår tomt och för oss då tanken är att "downsiza" så det var bara att glömma, tyvärr.
Men skam den som ger sig, jag fortsatte att leta och återvände efter kanske ett år till leverantörens hemsida och BINGO, nu fanns plötsligt samma hus i en mindre fritidshusmodell, JIPPI.

Men det är ju givetvis lite skillnad på att se ett hus på papper/en hemsida och i verkligheten så jag inledde operation övertalning, till ingen nytta kan tilläggas, för att vi skulle åka ner till Stockholm och besöka "Nybygget" där stugan finns uppmonterad.

Plötsligt händer det!

Men en morgon när jag läser vår lokala blaska så ser jag plötsligt en liten annons om en stugvisning av ett nybygge här i kommunen. Någon har satt upp "vår" stuga här i Piteå!!! Givetvis så sammanfaller detta med att Thomas, då detta var aktuellt, var iväg på någon handbollscup, så jag fick åka och titta själv men jag fick löfte av ägarna att komma tillbaka så att även Thomas skulle få se det.
Ingen av oss blev besvikna av det vi såg, snarare tvärtom.


Och på den vägen är det. Nu kommer vi inte att bygga med den husleverantören utan vi kör med en lokal aktör och vi har ändrat insidan och utsidan lite för att det ska passa oss.

Bygglov och rivningslov inlämnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar